Vēstule NN draudzes mācītājam
- Detaļas
- Kategorija: Blogi
-
26 Mar 2014
- 3518 skatījumi
Cienīgstēvs!
Kā Jūs savulaik man ieteicāt, sava sirdsmiera un dvēseles pestīšanas labad sāku lasīt Dieva Tā Tēva rediģētos Svētos Rakstus un, atzīšos, ka dvēseles pestīšanu gandrīz vai būtu ieguvis, ja nebūtu zaudējis sirdsmieru.
Un pie visa vainīgs Mateja evaņģēlija 2.nodaļas 23.pants, kurš vēsta, ka Jāzeps ar Mariju un Jēzu „apmetās pilsētā, ar vārdu Nacarete, lai piepildītos praviešu vārdi, kas sacījuši: „Viņš [tas ir – Jēzus] taps par Nacarieti nosaukts.”
Tad nu es, šos vārdus izlasījis un gribēdams iespējami vairāk uzzināt par mūsu Kunga un Pestītāja dzīvi, sāku interesēties par pilsētu, kurā Viņš pavadījis savu bērnību un jaunību, bet – lai cik meklēju gan vēstures avotos, gan ģeogrāfiskajos aprakstos un kartēs, nekur neatradu nevienu pilsētu, pat ne ciematu, kas tajā reģionā ar šādu nosaukumu būtu pastāvējis tajā laikā, par kuru runā evanģēlists. Uzzināju tikai tik daudz, ka apdzīvota vieta ar nosaukumu „Nacarete” parādījusies Palestīnā tikai vairākus gadsimtus pēc tā Kunga nāves. Un tad man piesitās Kārdinātājs un es sāku šaubīties, vai maz var uzticēties evaņģēlistu paustajam. Jau pieminētajā tekstā teikts, ka „viņu sauks par Nacarieti”. Bet vai tad nacarietim jābūt tieši no Nacartes? Kas tad īstenībā ir nacarietis? Un tad es atradu 4.Mozus grāmatas 6.nodaļā šādus pantus: „[..] kad kāds vīrs vai sieva apsolīsies par nacareju būt, gribēdams tam Kungam svētīties [..] visu to laiku [..] nevienam dzenamam nazim nebūs iet pār viņa galvu [..] visā savā solījuma laikā viņam būs svētam būt priekš Tā Kunga”. Savukārt pravietis Amoss 2. nodaļas 14. pantā saka: „[..] un citus par praviešiem esmu cēlis un no jūsu jaunekļiem citus par nacarejiem.”
Tad nu Kārdinātājs man čukstēja: „Meklē vēl ne tikai Svētajos, bet arī laicīgajos rakstos...” un es meklēju, un atradu, ka ‘nacarejs’ ir tas pats, kas ‘nacarietis’. Tad nu redzat, cienīgtēvs, ka cilvēkam nemaz nav jādzīvo Nacaretē, lai viņš kļūtu vai, vismaz, tiktu saukts par nacarieti. Un tas vēl nebija viss. Meklējot Svētajos Rakstos, uzzināju, ka ne viens vien nacarietis jau senākos laikos ticis izraudzīts par Izraēļa Pestītāju. Tā, piemēram, Soģu grāmatas 13. nodaļā stāstīts par Carejas iedzīvotāju Manausu, kura sievai parādījies Tā Kunga eņģelis un sludinājis: „[..] redzi, tu tapsi grūta un dzemdēsi dēlu, kuram uz galvas nebūs nākt nekādam dzenamam nazim, jo tas puisis būs Dievam svēts no mātes miesām, un viņš sāks Izraeli izpestīt no vilistiešu rokām [..]” Priekšpasludināšana gandrīz vai tāda pati, kā Marijai par Jēzu, tikai šajā gadījumā runa ir par Simsonu – stiprinieku, kurš sakāva vilistiešu karaspēku ar ēzeļa žokļa kaulu... Līdzīgu pasludināšanu pauž arī pravietis Jesaja 7.nodaļas 14.pantā: „raugi, viena jumprava kļūs grūta un dzemdēs dēlu, un viņa vārdu sauks Emanuels, tas ir tulkots: Dievs ar mums...” Jāsaka gan, ka Jesajas pravietojumu evaņģēlisti attiecinājušu uz Tā Kunga Jēzus piedzimšanu, bet tas nevarētu būt tiesa, jo Bībelē Jesaja ataino pavisam citus apstākļus, nekā bija Jēzus piedzimšanas laikā. Bez tam, kā vēsta apustulis Lūka 1.nodaļas 31.pantā, Tā Kunga eņģelis jaunavai Marijai skaidri un saprotami pavēstījis: „Un redzi: tu tapsi grūta savās miesās un dzemdēsi dēlu un sauksi viņa vārdu: Jēzus.” To pašu raksta arī apustulis Matejs 1.nodaļas 21.pantā, kurā Tā Kunga eņģelis pavēsta Jāzepam, ka Marija: „[..] dzemdēs dēlu, un tā vārdu tev būs saukt Jēzus, jo viņš atpestīs savu tautu no visiem grēkiem..."
Vēl, runājot par nacariešiem jeb nacarejiem, tad jāpiezīmē arī tas, ka Apustuļu darbu 24.nodaļas 5.pantā virspriesteris Ananija sūdzas zemes pārvaldniekam Feliksam par apustuli Pāvilu: „[..] mēs esam atraduši, ka šis vīrs ir mēris un trokšņa cēlājs starp visiem jūdiem visā pasaulē un ka viņš ir tās nacareju draudzes priekšnieks,” savukārt citā Bībeles izdevumā rakstīts, ka Pāvils esot „nacariešu sektas vadonis” tas tikai lieku reizīti norāda, ka ‘nacarejs’ un ‘nacarietis’ nozīmē vienu un to pašu.
Un tad nu Kārdinātājs čukstēja manā ausī šādus zaimu vārdus: „Ja jau nekur citus, izņemot Bībeles Evanģēlijus, Nacarete nav pieminēta, tad jau vārds ‘nacarietis’ neapzīmē Nacaretes iedzīvotāju, bet gan jēdzienu „Dievam tīkams, svēts cilvēks.” No tā, savukārt, var secināt, ka, ja jau tajā laikā šāda pilsēta vai, vispār, apdzīvota vieta nemaz nav pastāvējusi, tad neiespējami, ka Tas Kungs un Pestītājs būtu bijis Jēzus no Nacaretes, tātad visas apustuļu runas par šo tēmu ir viņu pašu fantāzijas radītas...
Ak! mācītājcienīgtēvs! Ja Jūs tiešām vēlaties, lai es iegūtu sirdsmieru un dvēseles pestīšanu, tad iesakiet man citu ceļu, kā nokļūt pie dievišķās patiesības izzināšanas. Svētie Raksti, kā pats redzat, šinī gadījumā neder.
Lai Dieva Gars un Svētība ar Jums!
Grēcinieks Tā Kunga priekšā –
Krimu Ješka.