Aliens

Pieslēgties Reģistrācija

Pieslēgties

Lietotājvārds *
Parole *
Atcerēties

Izveidot profilu

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Vārds *
Lietotājvārds *
Parole *
Parole pārbaudei *
E-pasts *
E-pasts pārbaudei *
Captcha *

Izdevniecība "Apvārsnis" piedāvā

Malaizija

Valsts DA Āzijā.
Galvaspilsēta - Kualulumpura.

Iedzīvotāji. Malaizieši, tamili.

Vēsture.
Pirmie cilvēki Malaizijas teritorijā. Bukibanuhā, Lengongā, Perakas pavalstī meteorīta krāterī atrasts 1,8 miljonus gadu sens akmens cirvis, kas, iespējams, liks zinātniekiem pārvērtēt līdzšinējās teorijas par cilvēka pirmsenču izplatīšanos pasaulē. senākais līdz šim zināmais tāds cirvis uziets Āfrikā - 1,6 miljonus gadu vecs. Tuvāk - šeit.
1867.-1874.gados te izvērsās liels daudzpušu karš par to, kas kontrolēs izrakteņu rūpalu.
1874.gadā tika noslēgta Pangkoras vienošanās. Tas noveda pie tā, ka briti kļuva par padomdevējiem sultānam Radžam Abdullaham. Tāpat briti dāvinājumā ieguva divas teritorijas - Dindingu un Pangkoras salu.
1896.gadā pilsēta jau bija tik nozīmīga, ka kļuva par jaunās Malajas valsts galvaspilsētu.
Tūkstošiem cilvēku tika nogalināti un aizsūtīti spaidu darbos II Pasaules kara laikā, kad Malaiziju okupēja japāņi.
Līdz 1957.gadam Malaizija bija Lielbritānijas kolonija.
1969.gadā pilsētā izcelās vardarbīgi nemieri starp malajiešiem un ķīniešiem. Konflikta rezultātā notika juridiskas pārmaiņas, kas malajiešiem deva lielākas tiesības attiecībā pret ķīniešiem u.c. minoritātēm.

Klimats.  Cauru gadu Malaizijā ir vairāk vai mazāk vienāds karsts laiks. Kopumā temperatūra valstī svāstās no +25 С līdz +28 С.  Visvēsākais ir laiks no novembra līdz janvārim. Raksturīgs arī liels mitrums. Divas reizes gadā - no aprīļa līdz maijam un no oktobra līdz janvārim, šeit iestājas visai lietaina sezona.

Administratīvais iedalījums.
      Džohoras pavalsts. Administratīvais centrs - Džohorbara. Zooloģiskais un botāniskais dārzi. Dambis savieno pilsētu ar Singapūru.

Aplūkojamie objekti.
Kualalumpura.

Kalimantāna.

Malaka. Viena no vecākajām pilsētās Malaizijā, savulaik nozīmīga osta, kur interesantā veidā savijas ķīniešu, portugāļu, holandiešu, britu un malaiziešu kultūras. XIV gs dibinājis Sumatras salas princis. Vēlāk te nākuši ķīnieši, malajieši un indieši.
1511.gadā to iekaroja portugāļi, lai nostiprinātos, nodibināja Famozas (A Famosa) fortu. Apmēram 100 gadu portugāļi te bija noteicēji un kontrolēja svarīgu garšvielu tirdzniecības ceļu.
Portugāļus padzina holandieši, bet XVIII gs. fortā ierodas saimniekot briti - lai tas netiktu frančiem. 
1806.gadā angļi nolēma fortu nojaukt. To izdarīja, bet ne pilnīgi - tam par iemeslu bija sers Tomass Stemfords Rafls, kas bija liels vēstures cienītājs. Pateicoties viņam, ir saglabājušies vieni no forta vārtiem.
XIX gs. pilsētas nozīmību apēnoja Singapūra.
II Pasaules kara laikā pilsētā un apkārtnē bija mierīgi.
UNESCO sarakstā.
      Portugāļu cietoksnis. Jalan Istana. 1806.gadā angļi nolēma fortu nojaukt. To izdarīja, bet ne pilnīgi - tam par iemeslu bija sers Tomass Stemfords Rafls, kas bija liels vēstures cienītājs. Pateicoties viņam, ir saglabājušies vieni no forta vārtiem kalna pakājē. Ir arī vecas baznīcas drupas.
      Rātslaukums. Holandiski - Stadhuys. Šī pilsētas daļa celta holandiešu laikā un tādēļ ievēroti holandiešu celtniecības standarti. Rātsnams celts ap 1640.gadu, tagad tajā atrodas kaut kāds muzejs. Laukuma vienā malā atrodas zvanu tornis un turpat 1753.gadā celta baznīca. Sākotnēji baznīca bijusi balta, bet laika gaitā to nokrāsoja sarkanu, tāpat kā rātsnamu. Tādēļ šo vietu bieži sauc arī par Sarkano laukumu. 1901.gadā laukumā iekārtoja strūklaku.
      Sultāna pils.
      Sv.Pāvila baznīca.

Putradžaja. Nosaukta par godu Malaizijas valsts dibinātājam Tunku Abdulam Rahmānam Putram, bet vārds džaja malajiešu valodā nozīmē „panākumi.”
Malaizijas jaunā galvaspilsēta apmēram 25 km uz dienvidiem no Kualalumpuras. 5000 ha platībā. Uzbūvēta pilnīgi par jaunu, sākta būvēt jau 90.gadu vidū agrāko kaučuka plantāciju vietā. Projekts patlaban izmaksājis 5 miljardus dolāru. Malaizjas premjers Mahathirs Mohammads jau 1999.gadā pavēlēja valdības iestādēm sākt pārcelšanos uz Putradžaju. 
40 % platības atvēlēta parkiem un ūdenstilpnēm, kurās gozējas gulbji un flamingi.
      Milzīga mošeja. Darnāta no granīta. Tai i 116 m augsts minarets. Var uzņemt līdz pat 15 00 dievlūdzēju, uzbuvēta pie mākslīga ezera, kasaizņem vairāk par 1/10 pilsētas teritorijas.
      Malaizijas valdības rezidence. Viena no dižākajām ēkam, tiek ielaisti arī tūristi.
      Botāniskais dārzs. Te ir vairā kā 700 augu sugu no Āzijas un Āfrikas. 

Batu alas. 272 pakāpieni uz svētnīcu, kur 400 m garajās un 120 m augstajās alās lielos svētkos pulcējas ap 100 000 hiduistu.

Pinangas sala. Senākā britu apmešanās vieta Malaizijā.
      Džordžtauna. Slavena ar skaistām ķīniešu mājiņām, dārzeņu tirdziņiem, svētnīcu ceremonijām, velorikšām.
Pinanga kalns. Viena no skaistākajām Malaizijas virsotnēm, augstums 821 m vjl., par kuru sacerēts ne mazums leģendu. Uz virsotni var tikt ar funikulieri, atklājas skaists skats uz lejā esošo Pinangas salu kā arī 13,5 km garo tiltu, kas savieno Malaizijas rieteņu kontinentālo daļu ar salu. Pinangas tilts oficiāli atzīts par trešo garāko tiltu pasaulē. Lielākais daļai tūristiem stāstīto leģendu ir apšaubāma izcelsme. 

Крейсер остался на Дальнем Востоке и там же встретил начало Первой мировой войны. С одобрения Николая II "Жемчуг" был передан под командование английского вице-адмирала Джерама и в конце августа 1914 года отбыл на соединение с английской эскадрой в Гонконг. В течение сентября 1914 года "Жемчуг" привлекался к охране транспортных кораблей союзников. Как раз в это время стали поступать сведения о появлении в Индийском океане германских кораблей-рейдеров. И в частности, крейсера "Эмден". Который в результате сыграл роковую роль в судьбе "Жемчуга"… Русский крейсер в начале октября встал на ремонт в гавани Пенанг (Малаккский полуостров). С корабля были сняты для ремонта все паровые котлы, кроме одного. При этом командир "Жемчуга", капитан 2-го ранга барон И. А.Черкасов по каким-то причинам не предусмотрел того обстоятельства, что с одним котлом нельзя было организовать нормальное снабжение корабля электричеством. Которые было критически необходимо для подачи снарядов и работы водоотливных помп. К тому же к Черкасову приехала жена и он вообще перебрался на берег. Хотя и распорядился перед отъездом держать наготове орудия крейсера, направленные в сторону моря. Произошло это как раз накануне атаки "Эмдена". Немцы поставили на своем крейсере четвертую (фальшивую) трубу. И таким образом придали ему сходство с британским крейсером "Ярмут". В гавани Пенанга находились также два французских эсминца, один из которых также стоял на ремонте. Ранним утром 28 октября 1914 года "Эмден" без каких-либо помех прошел в гавань. Дозорные его пропустили без каких-либо проблем, приняв за английский крейсер. Как позднее вспоминал один из офицеров "Эмдена", сначала они решили, что зря зашли в Пенанг, поскольку в гавани увидели только несколько торговых кораблей. Однако спустя некоторое время был обнаружен "Жемчуг". Который был незамедлительно атакован. На русском крейсере атаки совершенно не ожидали. Но офицеры справились с паникой. И тут выяснилось, что отвечать нечем — снаряды невозможно было поднять по лифтам к орудиям из-за отсутствия электричества. "Жемчуг" был потоплен после того, как с немецкого крейсера в него была выпущена торпеда, взрыв которой спровоцировал детонацию погреба, в котором хранились снаряды. Взрыв был такой силы, что крейсер затонул в течение 15 секунд. "Эмден", уходя из гавани Пенанга", потопил и один из французских миноносцев. На "Жемчуге" погибли мичман и 87 матросов. Для расследования обстоятельств произошедшего, как водится, создали комиссию. Которая пришла к выводу, что вина за гибель крейсера лежит на его командире, И. А.Черкасове. В 1920-х корабль был частично поднят и разобран англичанами.

Lankavas sala. (Langkawi) Lielākā no 104 arhipelāga salām, kas atrodas Malaizijas ZR piekrastē. Pazīstama ar savu dabas skaistumu, maigu un saulainu klimatu un lielu daudzumu vietējo leģendu. Pacēlušies virs jūras līmeņa pirms daudziem miljoniem gadu, salas nebeidz pārsteigt ģeologus ar saviem neparastajiem klinšu veidojumiem. Runā, ka ar šīs salas skaistumu nevarot sacensties neviena DA Āzijas sala - caurspīdigs zils ūdens, svaigs jūras vējš, bagāta zemūdens pasaule utt. Tūristus pievelk arī noslēpumainās alas ar stalaktītiem un stalagmītiem.
Tomēr sala ir tik ļoti tūristiskota, ka ceļvežiem mierīgi var neticēt. Vairums skaisto leģendu ir visai apšaubāmas.  

Тelaga Tudžuh - "Septiņas akas."  
Guačeritas ala. Sienas klātas ar neatšifrētiem uzrakstiem.

Saites.
Malajieši.