Aliens

Pieslēgties Reģistrācija

Pieslēgties

Lietotājvārds *
Parole *
Atcerēties

Izveidot profilu

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Vārds *
Lietotājvārds *
Parole *
Parole pārbaudei *
E-pasts *
E-pasts pārbaudei *
Captcha *

Izdevniecība "Apvārsnis" piedāvā

Taganapa. Melošanas meistars

Lai ūdens iztecētu no auss,
Nepieciešams to tur ieliet.
Lai saskatītu realitāti,
Jāmācās skatīt visas parādības kā māņus.

Taganapa dzimis Indijas austrumos, zemas kastas nabadzīgā ģimenē. Jau pašos sākotnējos dzīves gados izpaudās viņa noziedzīgās noslieces, un drīz vien par viņa eksistences līdzekļu, un visas dzīves, vienīgo avotu kļuva blēdības un krāpšanās.

Kādu reizi viņš sēdēja uz baļķa, kas mētājās pilsētas nomalē, un gudroja kārtējo blēdību. Tobrīd viņam garām gāja viens gudrs mūks.

„Par ko tik dziļi aizdomājies, mans draugs?” – mūks uzsauca Taganapam.

„Nu, tas ir garš stāsts, cienītais kungs,” - kā parasti, uzsāka Taganapa. Bet mūks pārtrauca viņu, neļaudams turpināt:

„Tu taču šobrīd taisies mani krāpt, vai ne?” – mūks jautāja - „Vai tad nezini, ka jo vairāk melo, jo dziļāk pats tici, ka meli, krāpšana – pilnīgi normāla lieta, un jo spēcīgāks top tavs ieradums melot? Ja turpināsi tā tālāk, tad tādā gadījumā kad nobriedīs tava karma, tu pārdzimsi ellē.”

Taganapa nobālēja un sāka trīcēt.

„Vai maz zini, ka meliem un krāpšanai ir arī fiziskas sekas?„ – mūks tikmēr turpināja – „Tava mēle kļūs rupja, no mutes plūdīs slikta smaka, bet tava runa kļūs nesakarīga un bezjēdzīga. Krāpnieka karma var veselu lauku padarīt neauglīgu, un sēklas, kuras sēsi, izžūs un nenesīs augļus.”

Taganapa iepriekš nebija neko dzirdējis par krāpnieka karmu, tā ka ceļojošā mūka mācība bija tieši laikā.

„Tu lasi mani kā atvērtu grāmatu,” - atzina jaunietis – „Un par Taganapu mani iesaukuši tāpēc, ka nespēju ne vārdu pateikt nemelojot. Es meloju visiem un katram – bez izņēmuma. No ko gan man ar to darīt?”

Tad mūks vaicāja: „Vai spēsi praktizēt sadhanu (tantras prakse)?”

„Šķiet, varu mēģināt,” – šaubīdamies atbildēja Taganapa. – „Bet esmu melojis, krāpis jau tik daudzus gadus, ka pat nezinu, vai spēšu apstāties.”

„Nu ko, nebūt neesi pirmais krāpnieks šajā pasaule,” – smaidīdams teica mūks – „Pat tādiem kā tu, var atrast piemērotu pamācību.”

„Labi,” – atviegloti nopūtās Taganapa – „Turpini!”

Tad mūks pasniedza Taganapam mācību ar nosaukumu „ūdens iztecināšana no auss ar ūdens palīdzību” – meditācijas veidu, kurā melus izmanto kā pretindi meliem. Tad mūks viņam sniedza iesvētību, pateicoties kurai apziņas plūsma iegūst briedumu. Un beidzot Taganapa ieguva noslēguma pamācību: „Viss, ko tu redz, dzirdi, sajūt, viss par ko domā un uztver ar sešiem sajūtu orgāniem, patiesībā nav nekas vairāk kā apmāns.”

Nesaskatot, ka visas parādības – vien apmāns,

Tu sevi dēvē par meli.

Bet ja zināšanas, un tas kurš zina,

Ja sajūtu orgāni, un tas kurš sajūt,

Ja tas viss ir meli, tad kas gan ir patiesība?

Pateicoties bērnišķīgajai neziņai par pasaules meliem,

Krāpšanu uzskata par patiesību.

Pārliecinot sevi, ka ilūzija – ir patiesība,

Mēs piesaistām sevi eksistences riņķojumam,

Līdzīgi pilēm uz ūdens rata.

Tāpēc meditē šādi:

Visi pārdzīvojumi – pēc savas dabas ir melīgi;

Visas formas – pēc savas dabas ir melīgas;

Visas skaņas – pēc savas dabas ir melīgas;

Pienāks laiks, un tu sapratīsi,

Ka tava ticība meliem ir melīga.

Septiņus gadus meditēja Taganapa visu uztvert kā melīgus māņus. Savas sadhanas beigās viņš ieguva izpratni, ka visi pārdzīvojumi, un visas parādības ir vien ilūzijas.

Ieguvis pilnīgu nepieķeršanos, Taganapa spēja saskatīt visas parādības kā sapni un halucinācijas, kā gaisa pilis un mēness atspulgu ūdenī, ka parastus attēlus spogulī. Tā viņā izpaudās skaidrība, līdzsvarotība un kontrole pār uztveramo. Uzskatīdams, ka sasniedzis galīgo mērķi, Taganapa nolēma sameklēt savu Guru, lai saņemtu tam apstiprinājumu.

Taču mūks viņam sacīja: „Pārdzīvojumi nav nedz patiesi, nedz melīgi. Realitāte nav tikusi radīta, nav iespējams to nosacīt. Tagad meditē par saviem pārdzīvojumiem uz visām parādībām kā par tukšumu, jo tāda ir patiesā daba.”

Taganapa paklausīja Guru norādījumiem, un atgriezās pie savas prakses. Par viņa metodi kļuva – atrisināt paradoksu par pretrunīgo domu un izjūtu dziju saaušanu sākotnējā visu parādību tukšuma audumā.

Ieguvis sidhi (tantras prakses laikā iegūtās spējas), viņš kļuva slavens kā „krāpšanās Meistars.” Kuriem bija labas karmas, viņš sniedza mācību, kā „Iztecināt ūdeni no auss ar ūdens palīdzību”. Pēc daudziem nesavtīgiem kalpošanai citiem pavadītiem gadiem, viņš tika pieņemts dakiņu Tīrajā zemē.  

Tulkojis Imants Kore.

© Aliens.lv. Pārpublicēt atļauts tikai ievērojot ŠOS NOTEIKUMUS.