Seula
- Detaļas
- Publicēts 09 Februāris 2013
- 2054 skatījumi
Dienvidkorejas galvaspilsēta.
Viena no 10 tūristu apmeklētākajām pilsētām pasaulē.
Iedzīvotāji. Te dzīvo 1/4 daļa valsts iedzīvotāju.
Vēsture. 2018.gada februārī te notika ziemas olimpiskās spēles.
Aplūkojamie objekti.
Čeongijehonas upe. (Cheonggyecheon) Seulas centrā, savulaik plūdusi pretējā virzienā.
Valdnieka pils komplekss. Gyeongbok-gung. XIV gs. Mūsdienās atjaunota un ir viens no galvenajiem apskates objektiem pilsētā. laikam te ir vērojama krāšņa sardzes maiņas ceremonija.
Ieliņās ap pili ir daudz tradicionālu bodīšu. Tradicionālajā hanbok tērpā ģērbtiem cilvēkiem nebūs jāmaksā ieejas biļete.
Lielie dienvidu vārti. Namdaemun. Pilsētas simbols. Pēc ugunsgrēka nesen sagruva, bija viena no nedaudzajām celtnēm, kas pārdzīvojusi Japānas koloniālo varu Korejā un Korejas karu. Vārti bija izgreznota divstāvu koka ēka uz akmens pamatiem, un tos mēdza apmeklēt visi Seulas viesi.
Vārti tika uzcelti 1398.gadā, pārbūvēti 1447.gadā un pēc tam bieži renovēti. Daži tā pīlāri bija saglabājušies no sākotnējās celtnes, kas ir reta parādība Seulā, kur japāņu koloniālisti XX gadsimta pirmajā pusē nojauca vairākas vēsturiskas ēkas un liela daļa pilsētas tika nopostīta Korejas karā no 1950. līdz 1953.gadam.
Vārti, kuru sākotnējais nosaukums bija "Cēlu ceremoniju vārti" (Sungnyemun), bija dienvidu vārti mūrī, kurš apjoza pilsētu Korejas monarhijas laikā no 1392.-1910.gadam. Tie atradās blakus Lielo dienvidu vārtu tirgum, kurš ir vairākus gadsimtus vecs tirgus un ir populārs tūristu un vietējo iedzīvotāju vidū.
Austreņu vārti. Heunginjimun jeb Dongdaemun. Tie reiz bija Seulas austreņu robežas un ārējās sienas galvenā ēka.
Piemineklis Seulas tramvajam. XX gs. 60.gadu vidū pilsēta atteicās no tramvaju satiksmes un sāka attīstīt metro tīklu.
Metro ar gandrīz 300 metro stacijām un 22 metro līnijām. Biļete maksā ap eiru, 40 centu depozītam par plastikāta kartīti,kopēc tam dabū atpakaļ.
Dzīvnieku kafejnīcas.
Surikātu kafejnīca. Hongdae rajonā. Bez surikātiem te ir arī Bengālijas kaķi, arktiskās lapsas, mazs ķengurs un genets (kaķveidīgs dzīvnieks, kas atgādina mazu leopardu). Kafejnīcā nav ieejas maksas, bet katram jāiegādājas viens dzēriens par apmēram 8 eirām (3 reizes dārgāk nekā uz ielas).
Kaķu un suņu kafejnīcas.
Jenotu kafejnīca.
Tualešu kafejnīcas. Īpatna tradīcija.
Gwangjang tirgus.
Gangnama rajons. Šeit pulcējas visi stilīgie. Par to arī PSY dziesmiņa Gangnam style.
Bongeunsa svētnīca. Atrodas Gangnama rajonā. Budistu svētnīca dibināta 794.gadā, ar šo nosaukumu pazīstama pēc 1498.gada rekonstrukcijas. Tiek uzskatīta par vienu no Korejas galvenajām svētnīcām. Populārs tūristu vizītes mērķis ir dotā iespēja uz dažām stundām iejusties mūka loma. Debesskrapju ieskauts, īsta zaļuma oāzīte.
Namsana tornis. Otra augstākā vieta pilsētā
Inčhonas tilts. Seulas piepilsēta lidostas virzienā ar 3 miljoniem iedzīvotāju. Tās tilts ir garākais trošu tilts Korejā. Pie tā esot daudz odu (Koreja iesējams saslimt ar malariju!).
Insadong. Mākslinieku bodīšu iela.
Jogysa svētnīca. Seulas budisma centrs.
Seula pilsēta demontēja veco šoseju un atdzīvināja upes straumi, izveidojot Seulas “zaļo ceļu”.
Pirms atjaunošanas “Cheonggyecheon” vietā atradās nolietota brauktuve un automaģistrāle, kuru
katru dienu izmantoja vairāk nekā 168 000 automašīnu. Taču tā vietā, lai ieguldītu miljoniem
dolāru un uzlabotu šo sastrēgumu un piesārņojumu izraisošo ceļu, pilsētas valdība pieņēma
lēmumu to nojaukt.
No 2002. līdz 2005.gadam Seulas pilsēta izmantoja savus resursus, lai ieviestu jaunu dzīvi pilsētas centrā, uzlabojot pilsētvidi. Projekts veicināja ekonomisko izaugsmi un attīstību Seulas apgabalā, kas pēdējo desmitgažu laikā bija nīkuļojis. Līdz ar upes atjaunošanu tika izveidots 3,6 jūdžu garš nepārtraukts austrumu-rietumu zaļais koridors gājējiem, velosipēdistiem un savvaļas dzīvniekiem. To papildina uzlabots sabiedriskais transports, nodrošinot iedzīvotājiem ērtāku pārvietošanos.
Saites.
Dienvidkoreja.