Maranjona
- Detaļas
- Publicēts 29 Septembris 2024
- 90 skatījumi
Upe Peru.
Fantastiskas aizas, krāces un ūdenskritumi. Pašu slavenāko aizu sauc par Manseriči ("Tā, kas iedveš šausmas" - kečvu val.). Upe tiek uzskatīta par kuģojamu no Delfusa ciema.
Vēsture. XIX gs. vidū Peru bija pārņēmis "dzelzsceļu bums," radās plāni par dzelzsceļa izbūvi no Pjuras pilsētas līdz pat Maranjonas upei. Vēsturnieki uzskata, ka pirmais šo domu jau 1843.gadā izteicis pjurietis Rudesindo Harrido.
1902.gadā lambajekietis Manuels Antonio Mesoness Muro noorganizēja ekspedīciju, kas pirmo reizi ar laivām pārvarēja Manseričes krāces un atklāja Abras-Porkuljas pāreju. M.A.M.Muro Ģeogrāfu biedrībā Limā nolasīja ziņojumu, kas kļuva par sensāciju - Manseričes krāces ir izbraucamas, bet Abras-Porkuljas pāreja ir pati zemākā vieta Peru ziemeļos.
Vēlāk M.A.M.Muro sasniedza vēl 2 rekordus - iespējami īsā laikā viņš pa Maranjonu aizbrauca līdz Ikitosai, bet pēc tam ar motokuteri, dodamies pretējā virzienā, pārvarēja Manseričes krāces, tā pierādīdams kuģošanu pa Maranjonu abos virzienos. Par šiem ceļojumiem tautā viņu iesauca par Trako no Maranjonas.
1940.gadā aizsākās Olmosas-Maranjonas šosejas būvniecība, un pirmais tās posms saistīja Olmosu ar Čimaju. 50.gados tika pabeigts 24.jūlija tilts.
24.jūlija tilts. Senāk to sauca par "sadegušo koralli" (Corral cremado).