Senēģiptiešu lidmašīnu modeļi
- Detaļas
- 5659 skatījumi
Senēģiptešu kapenēs uziets koka lidmašīnas modelis.
Modelim piemīt pārsteidzošas aerodinamiskās īpašības.
Atrašanās vieta. Ēģipte, Kairas muzejs.
Atrašana. 1898.gada kādās kapenēs Sakārā, netālu no Džosera piramīdas tika atrasts neparasts priekšmets, kuram sākumā arheologi nepievērsa uzmanību.
Apraksts. Tas bija 14 cm garš koka putns, kas svēra 39,12 gramus. Tā šis savādais koka putns, kuram arheologi piešķīra arhīva numuru 6347, septiņdesmit gadu nostāvēja Kairas muzejā neviena nepamanīts un pārklājās ar putekļiem. 1969.gadā šo neparasto muzeja eksponātu izpētīja ēģiptiešu zinātnieks profesors Halils Mesiha. Vinš pievērsa uzmanību dažām koka putna īpatnībām. Zinātnieks konstatēja, ka putna aste novietota vertikāli nevis horizontāli ka parastiem putniem. Spārni taisni – to ģeometrija advekvāta amerikāņu transporta lidmašīnas Herkules plaknes kontūram. Koka "putnam," kā pētījumos tika noskaidrots, piemīt ideāla areodinamiska forma. Kad to ievietoja areodinamiskajā caurulē, tas lidoja. Tad profesors H.Mesiha pēc artefakta parauga uzbūvēja eksperimentālu planieri un tas patiešam lidoja! Tātad Sakārā atrastais "putns" ir planiera vai lidmašīnas modelis. Aviācija pirms tūkstošiem gadu! Katrā ziņā lidmašinu būves speciālisti pēc šī savādā artefakta izpētes atzina, ka tā parametri atbilst mūsdienu lidmašīnu parametriem. Kāds senās Ēģiptes mākslas eksperts sacija: "Ēģiptieši nekad netaisīja modeļus, ja viņiem nebija oriģināla."
Modeļa izmēri ir šadi: garums - 14 cm, spārnu izplētums - 18 cm, priekšdaļa - 3,2 cm. Vienīgais šis figūriņas trūkums ir tas, ka tai nav stabilazatoru. Profesors Halils Mesiha ir pārliecināts, ka trūkstošās daļas senatnē vienkārši ir nolūzušas, bet kādreiz noteikti bijušas.
Turklāt tas nav vienīgais seno ēģiptiešu lidmašīnas modelis, kas atrasts Ēģiptē! 1971.gada 23.decembrī Ēģiptes kultūras ministrs M.Muhtars organizēja zinātnieku grupu, kurai bija uzdevums izpētīt pārējos putnu modeļus, lai noskaidrotu vai ir vēl citi lidmašīnu modeļi. 14 koka putni tika indentificēti kā lidmašīnu modeļi. Šiem lidmašīnu modeļiem netrūka stabilizatoru. Tie visi tika eksponēti izstādē 1972.gada 12.janvārī.
Viljama Deiča pētījumi. Vēsturnieks Viljams Deičs izvirzija hipotēzi, ka ēģiptiešu faraons Tutanhamons pirms 3300 gadiem gājis bojā... aviokatastrofā. Vēsturnieks ir pārliecināts, ka senie ēģiptieši ar primitīvu planieru palīdzību pratuši pacelties gaisā. Kā pierādījumu savai fantastiskajai hipotēzei Deičs minēja Ēģiptes faraonu mūmiju detalizētas izpētes rezultātus. Viljams Deičs rakstīja: ”Interesanti, ka daudzi valdnieku ģimenes locekļi, to skaitā Tutanhamons, apbedīti ar lauztām kājām un ievainojumiem, kas liecina, ka nāve iestājusies, krītot no liela augstuma. Tā kā lidošana senajā Ēģiptē bija dievišķa lieta, tad to piekopa tikai valdnieku ģimenes locekļi.”
Lai pierādītu savu hipotēzi vēsturnieks Viljams Deičs izpētīja daudzajos zīmējumos un freskās attēlotos dīvainos priekšmetus ar spārniem. Viņš nonāca pie secinājuma, ka freskās un zīmējumos attēloti pirmie lidaparāti. Vēsturnieks turpināja Halila Mesiha iesākto darbu. Deičs izgatavoja daudzu freskās attēlotu priekšmetu modeļus un atklāja, ka daudzi no tiem lieliski lido.
Raksti.
Sakāras putns - piekūna tēls vai planiera modelis?
Saites.
Senatnes lidaparāti.