Dabiskā audzināšana
- Detaļas
- Publicēts 18 Jūlijs 2025
- Autors Redaktors
Pedagoģijas teorija, kas balstās uz principu, ka audzināšanā jāseko bērna dabiskajai attīstībai, ievērojot viņa individuālās īpatnības.
Šās teorijas pamatprincipi izklāstīti franču apgaismotāja Ž.Ž.Ruso darbos "Jaunā Eloīza" (1761.g.) un "Emīls jeb Par audzināšanu" (1762.g.). Viņa tēzes: audzināšanā jāievēro cilvēka dabiskā tiesība - brīvība; bērnam jābūt saskarē ar dabu, visas zināšanas jāiegūst pašam; skolotājs viņu ietekmē netieši, pasargā no iespējamiem maldiem, nelietojot piespiedu līdzekļus. Dabiskās audzināšanas teorijai savā laikā bija progresīva nozīme; tā vērsās pret feodālo audzināšanu, kas apspieda personību.
Saites.
Pedogoģija un pedogogi.